Joka toinen vuosi suoritamme laajemman yleisen asiakastyytyväisyyskyselyn. Suoritimme viimeisimmän kyselyn helmikuussa 2020 nykyaikaisen ja älykkään Zeffi -kyselytyökalun avulla. Saimme vastauksia yhteensä n. 40 prosenttia.
Asiakkaidemme menestyminen on meille kunnia-asia” voi kuulostaa kliseeltä, mutta meillä Laserkeskuksessa se on täyttä totta.
Tulokset puhuvat puolestaan: tässä kyselyn tulokset tiivistettynä.
Tulosten perusteella asiakkaamme kokevat asioinnin kanssamme miellyttäväksi.
Näissä onnistuimme erityisen hyvin:
– Laserkeskus pitää lupaukset
– Laserkeskus on minuun riittävästi yhteydessä
– Laserkeskuksen kanssa on mieluista asioida
Jotta toiminta edelleen kehittyisi, saimme myös arvokasta tietoa asiakkaidemme odotuksista:
– Panostamme edelleen toimitusvarmuuden parantamiseen.
– Kehitämme toiminnan joustavuutta asiakkaiden toiveiden mukaisesti.
– Tulevaisuuden koneinvestointeihin saimme arvokasta tietoa asiakaskunnaltamme.
Tiedustelimme lisäksi, kuinka suurella todennäköisyydellä asteikolla 1 – 10 asiakas suosittelisi meitä, tuotteitamme tai palvelujamme eteenpäin (NPS eli Net Promoter Score). Arvosanan perusteella asiakkaat jaetaan kolmeen eri luokkaan. Arvosanan 9 – 10 antaneita kutsutaan suosittelijoiksi, 7 – 8 antaneita neutraaleiksi ja 0 – 6 antaneita arvostelijoiksi. Itse NPS-luku muodostetaan vähentämällä suosittelijoiden prosenttiosuudesta arvostelijoiden prosenttiosuus. Saimme kyselyssä NPS-arvoksi 53. Yleisesti pistelukua 50 korkeammat tulokset määritellään erinomaiseksi, joten voimme aiheestakin olla tyytyväisiä meidän NPS-lukemaan.
Kyselyn avoimissa kommenteissa nousivat esille mm. seuraavat asiat:
- Yhteistyö on toiminut todella hyvin.
- Toivottavasti päästään jatkossa tilaamaan teiltä enemmän tavaraa ja yhteistyö tiivistyy.
- Runsaalla puolella vastaajista olisi tarvetta myös koneistuspalvelun käytölle.